tiistai 11. maaliskuuta 2014

50. Hiihtoloma (vk 10)

Moi!
Ajattelin nyt kertoilla teille vähän mun lomasta.

Lauantai: Matkuksessa Iidan kanssa (tästä postaukseen) ja laukun pakkaus. 
 

Sunnuntai: Lähettii aamulla 9.30 kotoo, auton keula kohti Tamperetta, jossa käytiin moikkaamassa meidän yhtä tuttua. Oli ihana nähdä pitkästä aikaa. Siellä vierähti semmonen pari tuntinen, jonka jälkeen lähdimme lopulliseen määränpäähämme Valkeakoskelle, mun kummin ja äidin kummipoikien luokse. Oli aikas riehakas sunnuntai-ilta; pelattiin poikien kanssa (2-luokalla ja 4-luokalla, jos muistan oikein) The Sims 3 ja piilosta, sekä muumiointia (eli peitettiin kukin vuorotellen peittoihin ja tyynyihin ja sieltä piti sit hyökätä ulos.
Muumio

"Jarski lyö Lepa-muumiota tyynyllä"
Taisin olla vähän liian hyvä piilosessa, koska joka kerta olin viimenen, joka löyty. Kerrab sit kökötin mun parhaassa piilossa varmaan vartin, kaikkien äänimerkkien ja läheltä piti tilanteiden jälkeen (ja asennostani kipeytyneen niskan takia) lähdin pois piilosta. Yllätyksekseni minua ei siltikään löydetty vaikka seisoin aivan keskellä keittiötä, ihan näkyvillä. Päätin sitten mennä vielä piiloon kylppäriin, jossa istuin n. 5 minuuttia, josta vaihdoin saunan ylimmälle lauteelle ja siellä istua kökötin niin pitkään että pojille tuli pieni tappelu kun toinen ei halunnutkaan etsintäapua ja jotakin kaatui olohuoneessa. Siinä vaiheessa mun oli pakko tulla pois piilosta, josta tempperamenttinen nuorempi mies suuttui, mutta kumminkin leppyi hetken päästä. Ja järjestyshän oli se, että piilosen jälkeen pelattiin loppu ilta Simssiä, mun ja heidän koneella. 
Maanantai: Herättiin melko aikasin ja herätettiin myös pojat (koska niiden äiti eli mun kummi oli aikasin lähteny töihin ja isä ei ollu tullu vielä töistä). Aamiaisen jälkeen jäi vielä aikaa suht paljon joten pelattiin vielä simssiä, kun pojat halus. Jossain vaiheessa poikien isä tuli kotiin ja äiti sit jutteli jonki aikaa sen kaa. Lähettiin joskus n. klo 8.40, jo vähän myöhässä YPÄJÄLTÄ! Paniikissa sit laitettiin äidin omaan kännykkään navi päälle ja lähettiin suunnistaa kohti ypäjää. Lopulta kaikkien mutkien kautta selvittiin Ypäjän hevosopistolle, jopa melkein ajoissa, vain vajaa 10 minuuttia myöhässä. Ypäjä, vau, se on iso paikka! Käytiin siis tutustumassa siellä. Käynti vahvisti mun päästöstä hakee sinne opiskelemaan. Voisin kuvitella itseni sinne ja nyt kyllä aijon tsempata paljon, että mulla ois parhaat maholliset mahkut päästä sinne! (pitäkää siis sormia ristissä mulle) Ypäjä-seikkailun jälkeen lähdimme kohti Helsinkiä ja Malmia, jossa mummi ja pappa ootteli meitä. Kummempia ei loppu päivästä tapahtunu.

Yllä kuvia mummolasta
 Tiistai: Herättiin ihan omia aikojamme joskus 8 maissa. En yhtää muista mitä aamu päivällä tehtiin, taidettiin käyä vaan lähi Prismassa ja se siinä. Iltapäivällä mä lähin sit junalla käymään mun kaverin luona Helsingin keskustassa. Käytiin mäcissä syömässä ja loppu aika käppäiltiin ympäriinsä. Se sit saatto mut junalle ja mää lähin takas Malmille. Oli kyl senkin kaverin kaa kiva nähä pitkästä aikaa!
Keskiviikko: Herättiin taas joskus 8 aikaan. Mietittiin aamulla et mitä tehtäs ja pohdittiin Heurekan ja Eläintieteellisen museon välillä, mut päädyttiin lopuks Heurekaan. Lähettiin melko aikasin ennen ruokailua muistaakseni liikenteeseen. Äiti sit keksi kun näki malmin keskustassa kampaajan jossa oli heti vapaita aikoja, että mennäänpä tonne leikkaan sun tukka (eli siis mun). Ja niinpä heurekaan lähtö viivästy ja löysin nopsaan itseni kampaajan tuolista. Itse hiusten leikkuussa ei menny kauaa, mutta kun yksi harjoittelijoista halusi tehdä mulle kalanruotoletin, siinä meni melko kauan. Yhteensä ehkä noin 1 ½h. Ja tässä loppu tulos:


 Sen jälkeen sit istuuduttiin autoon jälleen ja lähettiin sinne heurekaan. Siellä oli menossa kaksi näyttelyä: Matka Marssiin ja Heureka tulee Hulluksi -näyttely, sen perus näyttelyn lisäksi. Meitä nimenomaan kiinosti tuo jälkimmäinen mielenterveydestä kertova näyttely. Tässä kuvia eri näyttelyistä:
Matka Marssiin -näyttely

Perus näyttely

Kolmi ulotteisia planeettoja ja kuu















3D kuutioita...

Eiku ei ollukkaa! XD
Heurekasta tulon jälkeen ajettiin mummolaan syömään. Illalla mentiin sit vielä käymään äidin kummitytön ja sen vanhempien luona. Oltiin siellä johonki puol 10 ja lähettiin sit takas nukkumaan Malmille mummolaan.
Torstai: Lähtöpäivä. Siitä en jostain syystä muista kauheesti mitään. Me vaan oltiin aamupäivä ja lähettiin sit joskus ruuan jälkeen. Pysähyttiin matkalla Karismassa. Käytiin jonnii sortin luomu kaupassa; Punnitse ja Säästä. Ostettiin sieltä kuivattui hedelmii, pähkinöitä, suklaakuorrutteisia lakuja ja marjoja ja hedelmiä, sekä luomu karkkeja. Nam! Suosittelen! <3





Siitä sit jatkettiin matkaa ja mussutettiin noita. Oltiin joskus aika myöhään illasta kotona.

Loppu viikosta mää kerron sit erikseen! Moikka!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti