lauantai 25. tammikuuta 2014

33. Rääkkiä ja Talleilua

Hei!
Tässä teille heti alkuun lukemismusaa: 


Eilen mulla oli vikat tunnit taas sitä ihanaa rääkki liikuntaa. Meillä oli keppijumppaa ja tehtiin lopputunnista myös vatsoja ja selkiä, sekä loppuvenyttelyt. Nyt on ihan kipeet reidet ja pohkeet, kävelykin on tuskaa. Ihme kyllä vatsa ja selkä ei oo kipee, ne taitaa olla mun vahvuus, kun jaksan tehä niitä vaikka kuinka monta enkä väsy. Mullahan on ollu oikee polvi kipee joten en pystynyt tekemään kunnolla kyykkyjä, joten siltä osin tunti oli mulle rennompi, muuten se oli kyl yhtä tuskaa. Kun tulin kotiin riensin kotiin ja kerkesin olemaan tunnin kotona kun piti lähtee ratsastustunnille.
Tallille tulin vähän myöhässä, kun iskän kaveri tuli just tuomaan jotain ku oltiin lähössä. Mutta eipä se kauheesti haitnnu. Sit poni vaan sisälle ja harjailemaan. Samalla, kun laitoin Dilania kuntoon Essi kertoi mulle tulevasta ratsastustunnista. -Estetunti olisi luvassa. Siitä mä tykkäsin, en oo päässy vänä aikaan hyppimään.
Dilan oli ihan höppä kun laittelin sitä, se säpsyili koko ajan jotain ihan pikku juttuja, mutta ei niitä juttuja mistä yleensä luulis hevosen säikähtävän. Esim yks kerta se säikähti kun harjasin sitä ja käsi heilahti vähän.
Kun päästiin kentälle siellä reunassa yhen tonkan päällä oli Essin tuoma fleece-loimi niin se oli ihan HIRVEEN pelottava mörkö, joka syö pikku poneja! Tietysti, kun siitä ohi oltiin "selvitty" pari kertaa se ei ollukkaa en niin pelottava. Tunnilla mentiin laukkaharjoitusta:


eli tehtiin laukkaypyrä, puomin kohalla mun piti huuta menikö poni oikein yli (eli etujalat eka ja sit takajalat), jos ei piti tehä niin kauan että meni oikein. Sen jälkeen pitkälle sivulle ja este, ja niin ees päin. Aluks vetäsin aina ohjista, kun en ollut varma hyppääkö poni vai ei, mutta kun sain tuntumaa, että kyllä se muuten hyppää, niin ongelma hävis. Tunti meni loppujen lopus hyvin ja olin tyytyväinen, niin tais Dilankin olla. Se oli ihan hikinen joten laitettiin sille jo kentällä loppukäyntien ajaks se fleece-loimi. Dilan oli ihan väsy tai ainaki näytti siltä. Tunnin jälkeen otin siitä kuvia, joten tässä ois niitä:






















moikka! <3

2 kommenttia:

  1. Tosi hyviä kuvia oot saanu otettua!! :)
    Ja muutenki tosi kiva postaus.

    VastaaPoista